Ford Eifel - současný stav - před renovací

Vyráběl se od roku 1935 do roku 1939 v továrně Ford-Werke GmbH v Kolíně nad Rýnem.
Karoserie
Vůz byl nabízen v mnoha různých typech jako dvoudveřový sedan, dvou nebo čtyř sedadlový kabriolet nebo dvoumístný roadster.
Motor a převodovka
Motor čtyřtaktní čtyřválec o objemu 1172cc o výkonu 34 koní (25kW) při 4250 otáčkách za minutu.
Třístupňová manuální převodovka se synchronizací byla ve své době nadstandart.

Továrna Ford vyrobyla od roku 1935 do roku 1939 celkem 62495 vozidel.
Ford Eifel patřil k nejprodávanějším vozidlům v předválečném Německu.
Po ukončení výroby byl Eifel nahrazen modernějším typem Taunus.

Ford u Wehrmachtu
Německá armáda disponovala během války širokou škálu malých osobních automobilů,
mezi ně se ve značné míře zařadil i Ford Eifel. Po ukončení výroby modelu Eifel odkoupil wehrmacht zbývající
vozidla od továrny Ford v Kolíně nad Rýnem. Během války se Eifel ukázal jako velice spolehlivé neporuchové voidlo v těžkých podmínkách na východní frontě. Po válce byl Ford Eifel hojně využíván jako štábní vozidlo v československém letectvu.

 

Značka  Ford
Země  Německo
Typ  Eifel
Rok  1938
Motor (typ, počet válců)  4
Kubatura (ccm)   1172
Výkon (výkon/ot.min)   34*PS / 4250
Karoserie (počet dveří)  sedan/2
Rychlost (km/h)   100
Výroba od r.  1935
Výroba do r.  1939